The
Sony’s display case installed in Shinagawa Station often shows there
interesting corporate public relation attempt.
This
time, Sony displayed number of trial assemble parts for a prototype that they
used to study during a development of a bland new headphone they just have released.
There
are case full of coloured parts, square piece of vinyl leather, coloured anodic oxidation coatings for cast aluminum and injection molded
plastics, all are red, but in different shades and tones.
Revealing the developing
process is an interesting public relation strategy.
Shinagawa
Station、JR East
https://www.jreast.co.jp/estation/stations/788.html
今回は、ソニーが最近売り出した最新式のヘッドフォンの開発期間中の試作段階で検証された部品を展示していました。
すべて微妙に異なったトーンと濃さの赤で色付けされたパーツ(四角く切り取られたビニールレザー、アルマイト加工で着色されたアルミ製品、射出成型されたプラスチック部品など、がケースいっぱいに展示されています。
開発段階の試作を公開するのは楽しい広報戦略だと思います。
品川駅、JR東日本
0 件のコメント :
コメントを投稿