2014年5月12日月曜日

Interactive Exhibit at the Exhibition “KOME: The Art of Rice” 3 / インタラクティブ展示「コメ展」3

iPad on the steel base

A couple of ordinary iPads were fixed on the steel bases in front of the enlarged Ukiyoe graphics on the wall.  The Ukiyoe is shown a battle scene among the imaginary mythical creatures, something akin to the modern Pokémon.
https://www.facebook.com/pages/getting_started?page_id=319673514823917&step=funding_source
All creatures were representing the rice made products, rice cake, rice dumpling or sake for instance.  Most importantly they all had been labeled the names from popular shops and stores in that time.  People enjoyed finding there favorite bland in this Ukiyoe.

There are dozens of branded creatures tangled together in the Ukiyoe picture, thus the iPad helps visitor to search each creature, name, brand and details.

Simple and effective trick to adapt ready-made product to the exhibit.

Exhibition “KOME: The Art of Rice”, 21_21 Design Site, Tokyo
http://www.2121designsight.jp/en/



iPad screen
壁面には拡大出力された浮世絵、その前には2台のiPadが金属ベースに固定されています。浮世絵の内容は、お餅、お団子やお酒等のお米製品をユルキャラのように擬人化した合戦図です。

特に大切なのはそれらのユルキャラがそれぞれ、当時実際にあった有名なお店の名前と看板商品の名前が付いている事です。当時の人々は自分のひいきのお店の商品の名前を見つけて楽しんでいた事でしょう。

お店を代表するユルキャラは数が多く、複雑に絡み合っているので、それぞれの名前とお店等の情報を来館者がiPadを使って、検索できるようになっていま
す。



既存の装置を展示に採用した、単純で有効的な良い例です。


コメ展、21_21 Design Site

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