A cut model of actual ‘New Shuttle’, a
commuter LRT, and wheel parts are displayed in the ticketing space of the Tetsudo-Hakubutukan
Station.
This commuting train system runs along
Shinkansen which track is extended from Sinkansen’s overpass.
The track has frequent up/down, tight
corners, need for suppression of vibration and noise in order to lay beside the
existing Shinkansen structures, this LRT chose rubber tire.
The tire, hub and difference gear are on
display.
Tetsudo-Hakubutukan Station
http://www.railway-museum.jp/access/
本物の通勤システム「ニューシャトル」の足回りの部品が鉄道博物館の改札空間に展示されています。
この通勤システムの軌道は新幹線の高架を延長して作られました。新交通機関の軌道は既存の新幹線の軌道構造に合わせて建設されたため、登り下り、急なコーナー、振動や騒音の抑制などに対応する必要があり、ゴム製のタイヤが使われています。
駅構内にはタイヤ、ハブ軸、変速ギアが展示されています。
鉄道博物館(大成)駅
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