2014年5月21日水曜日

Graphic applications: American Museum of Natural History / グラフィックの使い方:アメリカ自然史博物館

Good example, easy to see


In this example at the American Museum of Natural History, N.Y., the graphics are printed on the display case’s front glass panel. 

It is well used trick in many museums and science centres, however most of times this trick would ended up with disappointing results by number of constraints, the lighting condition inside/outside of the case, size and colour of the printed letters/images on the glass, amount of the text/contents of the graphics printed on the glass panel.

All affects the ease of the visibility for the applied graphics, effect of the reflected lighting glare from the ceiling or other light source, readability of the letter over actual artifacts placed behind.  Even though you did the pre-testing for the visibility on site, it would not easy to predict all those constraints while the space is under constructions. 

The color behind the graphic is light colour, help reducing the lighting glare, and black graphics on the glass would stands out from white back ground.

They achieved this trick successfully, good one.

American Museum of Natural History, N.Y.
http://www.amnh.org




Bad example
Hard to read.  Black letters on black background,
letter sizes are too small and too much text and refracted glare.
Undisclosed Science Center, Kanagawa, Japan
悪い例
読みにくい。黒い背景に黒文字、
文字が小さく文少量が多い,
ガラスへの映り込み
神奈川県の某科学館
このニューヨークに有るアメリカ自然史博物館では、展示ケースの前面ガラスにグラフィックを刷り込んだ展示手法の例があります。
比較的良く使われている手法ですが、展示ケース内外の照明の状態、ガラス面の文字やグラフィックの色・大きさ、文字や情報の全体量など、様々な原因であまり満足のゆかない結果となってしまう事が多いのです。
ガラスへの天井等の照明器具からの光の映り込み、資料を背景にした時の読み易さ等、それら全てがガラス面のグラフィックの視認性に影響を与えてしまいます。たとえ事前に視認性のテストを現場で行ったとしても、建設途中の展示室での確認では、開館後の状況を全て予測する事は大変困難な事なのです。

グラフィックの背景は明るい色なので、ガラスへの映り込みを抑え、またガラス面のグラフィックは黒くして、白い背景から際立たせています。 良いですね。



アメリカ自然史博物館

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