2014年12月8日月曜日

Fabulous Faberge: Montreal Museum of Fine Arts 5 / 華麗なファバージュ展4:モントリオール美術館


The Colour of the display cases in this exhibition were mostly white or some black even though some exhibit room’s walls were painted in strong yellow or natural wood colour.
Obviously, the all those delicate details on the artifacts were easy to see against white or black background.
Well thought effect!

Montreal Museum of Fine ArtsQC Canada



この企画展の壁の色は黄色や白木色の部屋もありましたが、使っている展示台の色は少しだけ黒い台もありましたがほとんどが白でした。
凄く細かい細工の展示資料のデティールを見るには、背景色はやはり白か黒の法が見やすいですよね。
なかなかよく考えられていますね!





モントリオール美術館、ケベック州モントリオール市、カナダ





0 件のコメント :

コメントを投稿