Another manga style example from Kao Museum.
Kao is a Japanese detergent manufacture established in
1890. Their museum exhibit zones are
consisted in three areas; the “clean culture” exhibit started from ancient Egyptian
era to preset time how humans were cleaned their body and house hold. Then Kao’s corporate history zone and Kao’s current products show space.
This manga style exhibit is in Kao’s corporate history zone. A Managed housewife is loaded her bicycle, Mama-Chari is what we call in Japan,
with colourful Kao’s detergents. The background was B/W enlarged image of the
store shelves full of Kao products.
The calculated colour contrast usage.
花王ミュージアムの漫画スタイル例
花王は1890年に創業した日本の洗剤会社です。博物館は3つのゾーンに分かれています。
古くはエジプトから現代に至るいかに人類が体や生活を奇麗にいてきたかの歩みを見せる「清浄文化」ゾーン、花王の社史を見せるゾーン、花王の最新の製品を見せるショー空間。
この漫画スタイルの展示は花王の社史ゾーンにあり、主婦がママチャリにカラフルな花王の洗剤を満載している様子を再現してます。背景にはお店の棚に花王商品が並んでいる白黒写真。
色を対比しての使い方が巧い。
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