2015年2月6日金曜日

Regional promotion measure: Seto 1/ 地域活性化施策:瀬戸市 1









The indigo painting is a ceramic tile




The city of Seto that used to be successful as the centre of the pottery in Japan is trying hard to reactivate its economies by promoting their historical pottery culture as the tourism resources.

The area guide sign they put around the area has a plexiglass case for displaying the seasonal ceramic artwork.  In this picture, there are a couple of dales, king and queen, for May 3rd. Hina-Matsuri (Girl’s Day) when display the traditional dolls in the living room for cerebrating girls well being.

They displays different ceramic art work by various artist/artisan reside in the city.  The tourist could enjoy different ceramic art in each sign display while walking around the city.



City of Seto
http://www.seto-marutto.info/ze/


陶器の中心として栄えた瀬戸市では、焼き物文化の歴史を観光資源として地域の活性化に努力しています。
市内の案内サインもアクリルケース付きで、季節に合わせた陶器の作品を展示しています。この写真ではひな人形の女雛と男雛が展示さていました。
市内のサインケースには、市内在住の作家の様々なひな人形が展示され、観光客の目に留まるようになっています。

瀬戸市


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