When I see an
old car, I could relate to the memories of the era when that specific car came out. The relation between car and people’s life
style was always strong back then, popular culture, trend and latest products in that time etc.
The exhibit
at the Toyota
Automobile Museum shows that scent of the old time as background for epoch cars
from each era when certain cars came out to the market. The museum is trying to focus
more on those cultural values surrounding cars rather than cut and dry engineering value like
specifications and performance.
Toyota
Automobile Museum, Aichi
http://www.toyota.co.jp/Museum/english/
古い車を見かけると、その車が登場した当時の事を思い出します。車と人々との関係は、当時の生活文化、流行や新製品等とともにいつの時代でもライフスタイルに強く結びついていました。
トヨタ博物館の展示では、各時代の代表的な車を時代の香りを背景にして見せています。ここでは仕様や性能等の工業的な面ではなく、自動車の文化的価値の面に焦点を当てて展示をしているのです。
0 件のコメント :
コメントを投稿